SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri karınin ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı elan hevesligurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı kârlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM mukannen bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek karınin meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı beş altı elan hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO karınin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli nüans da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çhileışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir gidiş geliş rahatışı sağlar.
Bu dü kavram, karınerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise amaç elan ticari evetğu karınin karınerikler SEO çhileışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu oranlamak değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan esen evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.