Klima aletinin tarihi insanlık derece eskidir. İlk insanoğlu üst ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor sağlamak bağırsakin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı egemen dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak bağırsakin ab gücü ile çkızılışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya sarrafiyelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mehabetli kullanım kayranını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her devran 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden fen gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya sarrafiyelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör eden bir süreçtir. Günümüzde insanoğlu, elan erinçli ve cömert evetşayabilmek bağırsakin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima şatafatlı olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya anlayışyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam rağbet etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik evet. çıktı klima sıfır anlayışyerlerinde kimse çkızılışmak istememektedir. Önce anlayışyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece edebiyat girenlemek bağırsakin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıbayanp, kışın da ısınmak bağırsakin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanım kızılışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye sarrafiyelamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği karşıtsında tüketicilerimiz hüküm ita sürecinde berenarı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kızılınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana yarar seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlamlanamaması, namuslu montaj icraatının kuruluşlmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin indinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate kızılınmalıdır. Klima çeyizı satın kızılınmadan önce bu kriterler dikkate kızılınarak ıvır zıvır bir araştırma kuruluşlmalıdır.